måndag 11 februari 2019

Vikt!

Nu har jag varit föräldraledig i en halv dag. Hittills har jag rensat min och Sagas garderob samt lagt upp en plan för hur vi ska plocka ut föräldradagar. 

Angående garderoberna så har jag just nu dille på diverse youtube-klipp med hur man kan städa/handla/planera/organisera smart. Finns massor av  smarta tips jag aldrig tänkt på. 

Senast i raden av påhitt är att titta på en Netflix-serie som heter konsten att städa med Marie Kondo. Mycket märkligt program men sjukt tillfredställande att titta på. 

Här finns Kortfattad sammanfattning av hennes metod. 

Så nu har jag anammat första steget och börjat med att vika kläderna stående. Shit vad plats man sparar och man ser vad man har!

Nu har jag flera halvtomma lådor i min garderob. Och då har jag inte alls slängt så mycket som jag kanske borde men jag vet ju inte vad jag är sugen på att ha på
mig när jag är smal igen så jag behöll lite extra. 

Kolla bara: Det där tog 4 lådor innan och nu är jag nere på två. Sen inser jag att jag nog inte behöver köpa jeans på ett tag när jag kommer i mina gamla... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar