måndag 18 februari 2019

Tandläkaren

Vår duktiga duktiga unge! 

Jag ringde folktandvården imorse och fick en återbudstid direkt på morgonen, så smidigt. Jag var nojjig av att det skulle bli struligt med Saga och hon skulle bli ledsen och ville inte gå själv så John fick följa med. 

Men Saga var grym! Hon fick sitta i Johns knä, lutade sig bakåt och tandläkaren fick både titta och känna på tänderna. Så himla duktig. Efteråt fick hon en ödla med glitter på som hon så stolt rusade in på förskolan och visade upp när jag lämnade henne där efteråt (praktiskt att ha förskola/tandvård/vårdcentral mitt emot varandra!). Vi mutade även med två omega3 godisar som slank ner redan i kapprummet efteråt. 

Tandläkaren kunde inte göra så mycket. Vi får se med tiden om tanden tagit skada och blir missfärgad eller dör men det går inte att säga något om alls just nu. Det enda vi skulle kolla var om det blev en blåsa som det kommer var ur ovanför tanden för då måste vi komma in igen.  Den permanenta tanden ovanför är troligtvis inte skadad men man anmäler ändå till försäkringsbolaget så det har jag gjort nu. 

Fem minuter tog besöket och vi fick komma in tio minuter före utsatt tid, snacka om effektivt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar