onsdag 13 februari 2019

Plugg och hundtrim

När jag var föräldraledig förra gången kliade det så i fingrarna på mig att få göra något så jag köpte ny inredning till hela huset. Det blev lite dyrt så denna gång har jag sett till att ha annat att stimulera hjärnan med när det krisar.

Läser därför två psykologikurser på distans. Det är en rätt soft studieform, man liksom bara läser lite, kollar på lite inspelade föreläsningar, antecknar lite och lämnar in lite uppgifter. Och så är det en onlinetenta i slutet. 

Hade aldrig funkat när jag pluggade till civilingenjör men psykologi funkar bra. Det här är en fet kurslitteratur som man ska ta sig igenom och sedan helst komma ihåg så mycket som möjligt av till tentan. Istället för oändliga timmar framför serier på Netflix tänker jag att jag kanske kan lära mig något. 

Idag hade jag inga planer så det blev en full plugg-dag med lite uppehåll för att klippa Selma. 



Med tanke på hur desperat jag var de sista veckorna i väntan på att Saga skulle komma så känns det bra att använda hjärnan och  inte gå och vänta ihjäl mig. Det kan ju vara 24 dagar av väntan kvar i värsta fall... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar