måndag 11 februari 2019

Inventering av BB-väskan

BB-väskan har stått packad sedan John tvingade mig att ha den färdig för ett par veckor sedan. Nu gjorde jag en ny inventering och och tog ur lite överflödigt.

Denna gång har jag komprimerat innehållet kraftigt. Förra gången hade jag med lite allt möjligt onödigt. Var också inställd på att både jag och John skulle vara kvar på BB flera dagar då. Nu hoppas jag att vi får åka hem ganska snabbt eller om inte annat så skickar jag hem John för att hämta mer grejer (eller bara för att duscha och sova). 




Innehållet i väskan blev därför följande:
- 2 filtar samt en liten kanin som Saga valt till lilla J
- 3 outfits (mössa, body, byxor och strumpor) 
- 2 pyjamaser 
- Kofta, vantar, tossor och overall/åkpåse till hemresan
- 3 trosor, 1 amningsBH och ett amningslinne till mig
- Shampo/balsam/duschcreme, hudkräm, hudlotion, tandborste och tandkräm, deo, tops
- Hårborste och tofsar
- Lypsyl
- 3 pyttesmå blöjor
- 3 gigantiska förlossningsbindor (ej med på bild, de kom jag på efteråt)
- Amningsinlägg och kompresser (förra gången blev jag helt chockad av hur ont det gjorde att amma!)
- Tofflor
- Videokamera 

Thats it. Det ska vi nog klara oss på. Snackset jag hade med förra gången år ju bara John upp så jag skickar honom till fiket om jag blir sugen på nåt. Och man får ju piggelin och saft. Dessutom får man ju en blå rock att ha på sig hela tiden och hur många man vill av de hemskt fula nät-trosorna så några kläder till mig går nog inte åt i så stor omfattning. 

Förra gången skrev jag ett förlossningsbrev. Det lämnade vi visst aldrig fram så det åkte med hem igen. Denna gång struntar jag i brev. Jag tar det på volley.


Nu är jag riktigt peppad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar