måndag 25 februari 2019

Vattnet har gått

Jag som bara skulle gå ner till gästsängen och lägga mig och på vägen fylla på Selmas vattenskål blir plötsligt stående i en rejäl vattenpöl på köksgolvet. 

Samma känsla som sist - har jag kissat på mig? Nej, det bara rinner och det är som varmt klart vatten som forsar ur mig. 

Ropade på John som trodde jag skämtade innan han kom ner och såg pölen och hämtade handdukar. Ringde hit mamma och pappa som lovade att åka på en gång.

Ringde förlossningen, fick en tid för kontroll kl 11 imorgon men det lär ju inte dröja så vi hör av oss igen när börjar trycka på lite mer. Skulle strunta i tider och sånt nu och inte klocka och hålla på utan bara höra av mig när jag känner kraftiga värkar. 

Jag är superpeppad och jättenervös. Vet inte varför jag är nervös, jag var bara så inte beredd på detta just ikväll...

Nu är du snart här lilla J! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar