måndag 11 februari 2019

Första dagen

Okej, första dagen som föräldraledig. Eller egentligen har jag knappt ens börjat föräldraledigheten än eftersom jag brukar vara på jobbet vid 7.30.

Men inte idag. Så då är frågan. Vad gör jag istället för att åka till jobbet? 
Jag har redan ätit frukost, kollat mailen (som var tom förstås eftersom jag inte ska jobba) och plockat i ordning. I helgen gjorde jag all tvätt inklusive badrumsmattan så det är redan klart.

Jag känner för att organisera nåt. Men det är tyvärr redan ganska organiserat hemma hos oss. Men jag kanske kan göra om någonstans? Sagas byrå? Nej den gjorde jag förrförra helgen. Min garderob kanske? Och så kaoshyllan i köket. Vi har en kaoshylla, allt annat är strukturerat men inte den. Och så ska jag stryka en blus. 

Om jag börjar nu är jag klar vid... 08?

Eller så lägger jag mig i sängen och sover en timma till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar