tisdag 26 februari 2019

Epidural

Vi åkte in kl 01 när värkarna tätnat rejält. Bad om epidural (ryggbedövning) på en gång för jag visste att man kan få vänta. Var 4cm öppen när jag kom in. Kanylinsättningen i armen blev lite galen och ett tag så rann det blod på hela golvet för tappen var trasig. Men precis då var jag hög på lustgas så det var bara roligt. 

Suveränt bemötande av alla precis som förra gången.
Så tacksam för att jag bor i detta land och vid detta sjukhus! 

Kl 02.30 fick jag epidural som kickat in och funkar fint på högersidan men bara till hälften på vänstersidan. Tvärt om mot förra gången alltså när vänstern var så bedövad att foten svullnade. 

Oavsett är jag nöjd och har min lustgas som jag suger på när värkarna kommer. De kommer lika tätt som innan och har inte stannat av efter bedövning vilket är en risk. Nu chillar vi lite, ska bli undersökt om 10 min för att se hur jag öppnat mig. 

Lilla J får samma födelsedag som min morfar hade! 26 februari. Fint. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar