onsdag 20 februari 2019

Rensat garderob och kök

Idag hade jag en produktiv förmiddag. Jag bestämde mig för att försöka kränga en del gamla kläder, främst klänningar och jackor som jag inte använt på länge (även innan jag blev gravid!) och inte kommer använda igen sen heller. 

15 annonser fotade jag och la ut i några sälj-grupper på facebook. En klänning har jag redan sålt och imorgon kommer en annan tjej och köper en till. Blir ju inte rin precis men 100kr hit eller 50 kr dit kan ändå vara värt! 



Det som ingen vill ha får sedan åka till second hand, till Hans och Greta i Finspång som säljer begagnade kläder och sedan får den som lämnar in en del av vinsten. Sjukt bra! Var där förra veckan och lämnade in en påse och hämtade ut 260 spänn för tidigare inlämnade kläder. Just nu har vi inget behov av barnkläder så jag köpte inte med mig nåt men annars tycker jag att det är suveränt att köpa barnkläder begagnat, framförallt de mindre storlekarna som de snabbt växer ur och knappt ser använda ut. Men även ytterkläder är sjukt värt att köpa begagnat eller alternativt på rea. Nu har jag nyss garderat upp ytterkläder för Saga det kommande året på rean på Polarn och pyret, både skalkläder och overall och skor till nästa höst/vinter fyndade jag på Bergqvist. Nu håller jag bevakning på lite första och andra lagret vinterkläder till Saga, ull-underställ och fleece underställ men än så länge är det bara 25% rabatt och då väntar jag hellre lite till..

Nu kom jag ifrån ämnet. 
Jo mina försäljningar ja, hoppas kläderna kan glädja någon annan. 

När jag ändå var i röjartagen sorterade jag samtliga köksskåp. Jag trodde jag hade rätt bra koll men det var mer oreda än jag trodde. Nu har jag slängt gamla kex från 2013 och flyttat om så grejerna på hyllorna hänger ihop. Hittade tex 4 paket kaffe i olika skåp. Vi dricker inte ens kaffe. Och mjöl hade jag visst också på flera ställen. Nu är det snyggt och prydligt i alla skåpen och förhoppningsvis går det att hitta det man behöver lite lättare. Nästa steg är att jag har fixat en Dymo, en såndär liten printer som skriver ut smala etiketter. Imorgon ska jag märka upp lådorna i Sagas och lilla J’s byråar, kanske hittar jag något mer att märka. Ska även åka till Ikea och fixa lite korgar och organisera lite till. 

Är det detta som många menar när de pratar om att gravida kvinnor vill ”boa” in sig de sista veckorna innan bebisen kommer? Jag menar, bebisen kommer ju knappast kolla i våra köksskåp men det känns ändå bra i själen att det är ordning där. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar