lördag 23 februari 2019

Ingen bebis än

Ingen bebis i sikte. Dock tog 4.5h på Ikanohuset ut sin rätt och jag var dödstrött igår när jag kom hem. 

Två av timmarna vad visserligen lunch med min bästa kompis och inte speciellt uttröttande utan snarare tvärt om men de andra 2.5h strosande i butiker satte sina spår. Jag lämnade in skor hos skomakarn, köpte lite grejer till Saga på rea, hårfärg till mig själv som jag hoppas mamma ska hinna kleta i innan lilla J kommer, samt lite annat smått och gott. Bäst var en hylla från Ikea som jag får visa imorgon. Blev svinbra. 

När jag kom hem och hade packat upp allt, monterat hyllan och satte mig i säckade jag ihop totalt, mådde illa och var yr men efter en dusch och Johns älgfile med klyftpotatis och bea kom jag igång igen och kunde vara hyfsat vettigt sällskap i soffan till åtminstone kl 21. 

Märker att folk liksom kollar konstigt på mig när jag går på stan. Jag inser inte själv hur stor jag är. Magen är enorm, vilket inte är så konstigt. Folk får liksom en chock när jag rullar fram.

Vår dygnsrytm är fortsatt rubbad och vi (jag och lilla J) är vakna ett par timmar runt 04. Oftast ligger jag kvar i sängen men både igår och idag har vi ätit mackor för vi varit hungriga. Nu har vi varit vakna sen 03 men hon kör på i magen, får se om jag kan få henne att somna om så vi kan sova ett par timmar till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar