fredag 8 mars 2019

Vem tryckte på off-knappen?

Nu när jag går in för att maxa amningen så äter Julia så det sprutar ur öronen men det medför också lite magknip. Igår ammade jag en gång i halvtimman hela kvällen fram till kl 00. Då var hon fullproppad och supertrött men kom inte till ro. Efter mycket vaggande och skumpande, köra vagn över mattkanten och allt vad jag provade så startade jag tillslut en spellista med pianomusik som hette Baby sleep. Och det var som att någon tryckte på off-knappen. Hon tvärsomnade på en sekund på min axel. Det var så plötsligt att jag var tvungen att kolla att hon faktiskt andandes. 

Nu provade jag samma sak igen. Hon har ammat två gånger på knappt en och en halv timma och var märkbart trött men styrde och stånkade och ville inte komma till ro. Då drog jag på samma spellista högt i högtalarna i vardagsrummet och exakt samma sak hände, totalt däckad på en sekund och bara någon minut senare kunde jag lägga ner henne och hon fortsatte sova gott. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar