lördag 16 mars 2019

Var tar dagarna vägen?

De här första veckorna liksom smälter ihop. Nu är det redan lördag igen. 

Dagarna består av amma, byta blöja, trösta, sova. På repeat. Någon dygnsrytm har vi inte alls. Hon sover djupt på förmiddagen och eftermiddagen och är istället vaken mitt på dagen samt 23-03. Frustrerande men jag överlever så länge jag sover när hon sover. Vilket inte är så roligt eftersom jag missar tid med resten av familjen men förhoppningsvis varar det inte för evigt utan hon ställer in sig efter vår natt så småningom. I natt tvättade jag och vek all tvätt kl 03 med henne på gott humör efter att ha ammat fyra gånger på två timmar, bredvid mig på skötbordet. 

Vi var på BVC igår. En liten viktuppgång på 20 gram sant en gigantisk bajsblöja (med bajs ända upp i håret) precis innan invägningen som vägde minst 50 gram. Fortfarande åt rätt håll även om hon bajsat ut det mesta så det inte blev dokumenterat på viktkurvan. Så vi ammar på. Det för fortfarande ont men är inte längre outhärdligt så jag kämpar på med helamning. 

Jag försöker rodda runt det lilla barnet och John roddar Saga och mat. Vi är ett starkt team men jag tror båda längtar tills vi får lite snurr så vi kanske kan umgås lite med varandra också, just nu varken äter, sover eller tittar vi på tv ihop. Men jag antar att det hör till, eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar