torsdag 7 mars 2019

Misslyckande

Hon hade inte gått upp i vikt. Hon hade istället gått ner 40 gram. 3440 gram. Vilket jävla misslyckande.

Antagligen har så mycket av energin gått åt för henne att hålla värmen innan vi fattade att hon var kall att det inte räckt. Jag har också slarvat med regelbundenheten i amningen eftersom jag trott hon varit nöjd och lät henne sova för länge i natt.

Jag svälter mitt barn och har låtit henne frysa och känner mig som världens absolut sämsta mamma. 

Bröt ihop efter BVC besöket och har inte återhämtat mig. Jag har ju knappt ätit och druckit något själv de senaste dagarna för att jag inte mått bra och det påverkar också  mjölkproduktionen förstås. 

Fan också. 

BVC-sköterskan tog det hela med ro och sa bara åt mig att dricka mer och att amma var tredje timma och bylta på henne med kläder. Det var ingen stor grej enligt henne men hon såg förstås hur upprörd och orolig jag blev. Vi ska dit på tisdag igen och kolla om det blivit bättre. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar