lördag 9 juli 2016

Svamp och mygg

Igår kom John hit! Jag och Selma har längtat.

Efter en rejäl omgång grillat kött och bea så gav vi oss ut i svampskogen allihopa. 
Hundarna var helt galna av lycka och vi andra blev det också när vi lyckades fylla tre korgar med kantareller. Sitta på hur är inte riktigt min grej så jag plockade inte så mycket men jag kunde promenera med i maklig takt och när de andra plockade så la jag mig i mossan. 



Höfterna två veckor för en förlossning är inte gjorda för så vidare värst mycket rörelse. Det känner jag idag om inte annat...

I natt hade vi lite cirkus. Jag hittade inte myggnätet till fönstret men jag chansade och hade det öppet ändå för jag var så varm. Klockan 03.30 vaknar John och är skogstokig för att hela rummet är fullt av myggor som attackerar honom. Synen av  en nyvaken svinarg rödprickig myggbiten John i slitna boxershorts som jagar myggor med en flugsmälla högt och lågt var bland det roligaste jag sett så jag fick skrattattack och låg i sängen och höll på att skratta ihjäl mig. Efter ett bra tag och ganska många blodfläckar senare, som vi måste sanera idag, så var alla myggor döda. Då letade jag lite till efter myggnätet och hittade det tillslut så vi kunde fortsätta natten i lugn och ro. 

Men då hade lilla plutten i magen fått hicka (inte så konstigt efter det där kaoset) så John somnade om och efter ett tag kunde vi också somna om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar