måndag 11 juli 2016

Surbulle

Ingen bebis än. 12 dagar kvar. Eller 12+14=26 om man tänker negativt. 

Och det gör man. De senaste dagarna har jag varit på uruselt humör. Jag blir tvärarg och jättetjurig på allt möjligt både mer eller mindre relevanta grejer. 

Idag fick sig Selma en utskällning när hon vägrade komma in när det störtregnade och min korv med bröd som John köpte på macken i Askersund på väg hem från stugan ligger i lilla Hammarsundet istället för i min mage av olika anledningar. Och igår när vi plockade svamp fick jag ett myggbett på örat som kliade som fan så jag tjurade ihop och ville åka hem. Som sagt - kort stubin de Luxe. 

Åh nej, idag är det Lotta på Lisseberg på tv också. Jag avskyr Lotta på Lisseberg. 

Men emellanåt är jag faktiskt snäll och glad. Jag skyller på hormonerna eller på att jag sover dåligt för magen är i vägen eller på att jag är så in i helvete otålig och vill att bebisen ska komma ut nu! 

Igår kväll var jag dock på ypperligt humör när Ronaldo började gråta på plan i EM finalen. Det tyckte jag var jättekul och skrattade högt och länge. Vuxna människa börja böla på plan, kom igen! Han är ju inte ens gravid.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar