tisdag 26 juli 2016

Framsteg

JAAAAA! Glada nyheter hos barnmorskan idag. Livmoderhalsen eller vad det heter är tydligt förkortad och jag var tillräckligt öppen för att hon skulle kunna göra en hinnsvepning. Det var inte det skönaste jag gjort precis men fränt att hon kunde peta på ungens huvud. Var tvungen att fråga om hon kände nåt hår men det kunde hon inte göra eftersom fosterhinnan låg imellan.

Hon trodde att vår unge nog är här inom några dygn eftersom jag redan var lite på gång och hade öppnats. Om hon sa det för att vara snäll eller för att hon tror det på riktigt vet jag inte men oavsett blev jag så glad att jag bara ville krama henne. 

Hurra! 
Nu ska jag fira med en kväll på stan med tjejerna. Förbaskat synd att jag inte får dricka vin för det hade varit sjukt gott med ett glas rosé. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar