tisdag 19 juli 2016

Aktivitet

Ingen bebis idag heller.

Jag har insett att om mitt tålamod ska överleva denna prövning behöver jag ha minst en aktivitet att göra varje dag annars kommer jag att upplösas i beståndsdelar innan ungen är ute. 

Idag var aktiviteten att gå på gravidmassage. En riktig hit, det var så skönt! Halva grejen är ju att få ligga på mage. Det känns som en evighet sedan jag kunde det. Och massören var jätteduktig. Alltid lite ovisst när man bara bokar sådär via bokadirekt utan att ha en aning om vad man får men den här tjejen var jätteduktig. Både skönt men samtidigt tog hon i lite där det behövdes så jag är lite mörbultad. 

Imorgon är aktiviteten att läsa de tre stycken magasin som jag har köpt hem idag. Två mamma-tidningar och en hundtidning. Förutom det vill jag virka en uggla till. 

På torsdag är Johns första semesterdag så då kanske vi kan göra något kul typ åka och äta glass någonstans. Eller åka till Visingsö. Vi lunchade med några kompisar i söndags och då kom vi in på just det. Men det är ju lite långt till BB då kanske, och man måste vänta på färja och så...

Just det, jag måste färga ögonfransarna också. Det är också en aktivitet. Och rensa grönsakslandet men det är en riktig skitaktivitet så den kanske jag skippar om det inte blir full aktivitetstorka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar