måndag 1 augusti 2016

Syjunta

Igår kom mamma och pappa hit och vi gick ut och käkade på 1854 på kvällen, jättetrevligt.


Imorse stack pappa vidare till  stugan och mamma är kvar och har jour. Jour innebär att ta hand om Selma om vi måste åka till förlossningen. 

I natt trodde jag faktiskt att det var på gång för jag hade världens mensvärk i nedre delen av ryggen hela natten så jag inte kunde sova. Låg bara och vred på mig och försökte hitta en bra ställning. Lyckades få lite sömn mellan 02-05 men när jag vaknade gav jag upp och fick upp och åt frukost och la mig i soffan istället. Bestämde mig tillslut för att ta en alvedon och det hjälpte så jag fick sova 2 h till när den kickat in. Idag har det varit rätt mycket action i magen med rejäla sammandragningar så något händer ju bevisligen även om det är långt ifrån att göra så ont eller vara så regelbundet att vi behöver åka in. Men hoppet har kommit tillbaka lite att det faktiskt kommer ut en unge nån gång. Inatt kanske? 

När mamma ändå är här på jour passade John på att få hjälp med att lägga upp ett par gardiner, sedan ett par gardiner till och på slutet även att fålla en duk så de har haft rena rama syjuntan här idag!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar