torsdag 11 augusti 2016

Första gången

Igår blev det mycket första-gången-upplevelser för Saga. Vi var på BB på efterkontroll av vikt. Hon hade vuxit på bra och var redan över sin födselvikt och vägde nu 3500 gram. Jag var så sjukt nöjd när jag gick därifrån och ville nästan att vi skulle fira. Att kunna ge sitt barn mat och få kvitto på att hon blir mätt och nöjd och växer ger en sådan sjuk stolthetskänsla. 

Vi passade också på att göra hörseltestet de vill att man gör på sin bebis. Det var drop-in tider men ingen kö så det gick snabbt och var inga konstigheter. De förde in en liten mätplupp i örat som sände ut lite ljud och kollade så att örat reagerade vilket de gjorde. 

På väg hem sov hon så gott så vi passade på att handla så nu har Saga varit med på Coop för första gången. 

När vi kom hem sov hon fortfarande som en stock så då la jag henne i vagnen och gick på första barnvagnspromenaden med henne och Selma. Gick nog lite för fort för jag fick ont i höfterna efteråt men det var så skönt att gå i vilket tempo jag ville och kunna få lite puls! 

Och så har hon börjat göra massa miner. Hon vet såklart inte om det men hon både ler och ser skitsur ut, ser så kul ut!
Surbulle: 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar