tisdag 16 augusti 2016

BVC

Igår var vi på BVC första gången. John jobbade så det blev dessutom min första utflykt själv med Saga. 

Och jag är så nöjd med mig själv att jag lyckades komma i tid med en ren, mätt och sovandes bebis. Exemplarisk om jag får säga det själv! 

Själva besöket gick jättebra. Fick massa information och så vägde vi och mätte. Saga är nu uppe på 3650 gram (men då lyckades hon kissa ner sig på skötbordet precis innan vi skulle väga så då tappade vi nog några gram) och hon hade växt 1 cm. 

Sedan fick vi med oss D-vitamindroppar som vi ska ge en gång om dagen och så fick jag lite backning på navelskötseln. Saga tappade naveln förra veckan och jag är verkligen inte förtjust i ruttna kroppsdelar så jag kan inte påstå att jag tittat så himla noga utan försökt hålla det jag sett rent men liksom inte grävt runt med topsen nere i den nya naveln. Men det ska man tydligen göra så nu får jag bita ihop. Bajs och sånt är inga problem men blodklet på min bebis är inte kul! 

Såhär trött blir man av BVC besök


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar