lördag 27 augusti 2016

Pumpa

När vi var i Karlstad passade jag på att köpa en pump så jag ska kunna mjölka ut och bli lite friare från amningen ibland om det behövs. Jag har försökt mjölka ut för hand innan men det tog ju evigheters evighet. På en halvtimme fick jag ut två matskedar och när jag sedan googlade för att ta reda på hur man skulle förvara mjölken så såg jag att man kunde sälja mjölk till sjukhus för 100 kronor per LITER. Snacka om dålig timpenning om jag nu skulle vilja sälja..

Nu ska jag ju inte sälja mjölk för så mycket har jag inte men med en pump så gick det i alla fall betydlig fortare att tanka ut en portion på 1.5 dl. Nu har jag gjort det några dagar i rad för att John ska få mata. Både för att det är mysigt men också för att prova och se om det funkar. Flaskan har en napp som ska vara väldigt likt bröstet så att det ska vara lätt för bebisen att fatta hur den ska suga. 

Och det går jättebra! Idag när jag var hos  frissan i två timmar så hade John matat henne så jag kom hem till en mätt sovande bebis. Toppen! Men själv stod jag bara ut två timmar till för sedan höll tuttarna på att sprängas så jag fick väcka henne för att hon skulle tanka ur... 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar