tisdag 16 augusti 2016

Det gick fort!

-10 kg på 10 dagar. Kroppen är fantastisk! 

Jag kunde inte låta bli att väga mig när jag klev in i förlossningsrummet och när vi klev ut. Under förlossningen tappade jag 4kg och det stämmer väl ganska bra när Saga vägde 3440 g och så en moderkaka som också kom ut. De övriga sex kilona vet jag inte när de försvann för vi har inte haft något batteri i vår våg men igår fixade John ett nytt.

Jag ser redan nästan ut som mig själv igen, är inte det helt sjukt att kroppen kan återhämta sig så snabbt? Har visserligen 10 kg kvar om jag vill tillbaka på startvikt men det tar jag som det kommer och går jag inte ner riktigt alla 10 så spelar det inte heller någon roll. 

Nu ser jag fram emot att mitt bäcken ska läka ihop ordentligt så jag kan börja gå långpromenader och sedan börja springa. De senaste dagarna har jag haft riktigt ont i muskelfästena i svanken så jag har fått hålla mig stilla. Men i övrigt så är kroppen så gott som återställd och det är jag så tacksam för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar