måndag 13 januari 2020

Vi drar till fjällen!

Imorse packade vi in allt och alla i bilen och drog till Sälen. Jag tror aldrig att jag sett en så fullpackad XC90. Det var prylar från golv till tak. Skidor, Selmas hundbur, två ungar, och så jag och John. 

Hela hallen var full med prylar och då var det ändå minst två ikeapåsar som tillkom på slutet! 


Det tar 5.5h att köra upp utan stop. Vår strategi var att brassa på och köra tills något av barnen fick psykbryt. Saga fick äta en macka i bilen i Örebro och Julle fick en klämmis i farten i Filipstad men vi kom hela vägen till Vansbro innan vi behövde stanna! Så duktiga barn.




Där stannade vi på en pizzeria tillsammans med en miljard ungdomar som var där på skolutflykt så vi var där i 18 minuter inklusive att jag rastade Selma 5 minuter och sedan rullade vi iväg igen. 

Vi var framme vid 15 och kunde packa ur bilen och packa in i stugan och hämta skidor (Saga fick rosa skidor med fjärilar - gissa om hon var nöjd!) och äta kvällsmat och lagom när vi var klara med det så kom svärisarna som ska bo här med oss första halvan av veckan! 



Vi har två sovrum i stugan,  det enda har svärisarna och Saga som får sova på en madrass på golvet bredvid dubbelsängen. Det andra har jag, John, Julle och Selma. Julle somnade så duktigt igårkväll i sin resesäng men vid 02 vaknade vi allihopa av att vi kokade, elementet hade fått knäppen och var kokhett. John gick och la sig på soffan, jag stängde av elementet och sen var Julle klarvaken. När vi är hemma brukar jag bara kunna ge henne en välling och lägga henne i sin säng igen i sitt rum men här vill hon absolut inte sova när jag ligger i samma rum utan ska bara leka och prata. Nu har jag kämpat en timma och vyssjat henne men nu gav jag upp, la ungen i sin säng, stängde dörren och satte mig i fåtöljen i mörkret bredvid John som snarkar på soffan. Det blev knäpptyst direkt. 

Nu får jag väl sitta här tills hos garanterat däckat där inne och jag vågar smyga in och lägga mig jag också. 

Imorgon ska Saga få premiäråka på sina rosa skidor och hennes skidskola börjar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar