fredag 24 januari 2020

En vecka hemma!

I lördags eftermiddag packade vi in allt i bilen och lämnade fjällen. 



Trött tjej på väg hem! 


Vi är så nöjda och glada över en fin vecka men det var också skönt att komma hem till lite större hus och vardag. Veckan rusade iväg precis som den alltid gör! 

Här hemma över vi på att äta själva och klä ut oss till prinsessan Elsa.



Saga såg ut som en krigshjältinna den här veckan. I fjällen ramlade hon när barnen åkte pulka och slog i näsan så det sprutade blod. Dagen efter slog hon i ett bord under ögat och igår rev en liten kille på föris henne över andra ögat. Men i prinsessklänning känner hon sig alltid fin! 

Apropå att känna sig fin. 
Imorgon börjar baletten jag anmält henne till. Riktig balett på en dansskola alltså med ballerinaskor, dräkt, tights och håret i stram knut. Jag kommer dö söt-döden när jag lämnar av henne på klassen med de andra 4 åringarna. Hon är superpeppad och vi har kollat youtube på (ryska?!) barn-ballerinor så hon vet hur man ska stå med fötterna. Hon älskar att dansa och hålla shower för oss på kvällarna (vi har haft gratis underhållning varje kväll i fjällen så någon tv har vi inte hunnit titta på)

Ikväll ska jag och John gå på Linköpings idrottsgala. John upplyste mig i tisdags att det var dresscode smooking. Då behöver jag ha långklänning och det hade jag INTE räknat med. Men jag hörde av mig till Emma A och frågade om hon hade någon jag kunde låna. Och så får jag hem världens finaste klänning! Den är så snygg, svart och enkel men döläcker. Vilken tur att man har snälla och snygga vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar