fredag 10 januari 2020

Tillbaka till vardagen

Efter ett långt och härligt jullov är vi nu tillbaka i vardagen. Det är så skönt! Blandningen mellan ledigheter och vardag är den bästa.

Vi har haft ett härligt jullov ihop. Vi har firat jul och nyår med familj och vänner, jag och barnen har varit en vända i stugan, jag och John har fått en kväll egentid ihop när Svärisarna var barnvakt på annandagen och vi fick gå på en jakt-middag tillsammans. Vi har också hunnit vara lite produktiva.

Jag har rensat vinden och sorterat alla grejer. Jag har rensat min garderob och förrådet och garaget och jag har krängt grejer på loppis-grupper på facebook så folk måste tro att jag är knäpp. Men nu är det ordning här hemma och det är en skön känsla.


Klädpaket som såldes

Min garderob fick sig en ordentlig makeover. Jag sorterade bort massvis med kläder, provade igenom allt jag sparade, planerade jobb-outfits (det var visst ganska många!) och listade vad jag behövde komplettera med. Nu när det varit lite reor har jag passat på att komplettera med lite nya toppar. Efter alla år med alla spretiga stilar och färger har jag ÄNTLIGEN insett att det inte är någon idé att haka på alla konstiga modefärger och plagg, det blir aldrig bra.

Färger jag gillar är

  • svart
  • vitt
  • duvblått eller ljusblått
  • ljusrosa

Thats it. Min enda accentfärg är knallig-orange som är snyggt när man är blond, men alla andra färger och  stora mönster trivs jag inte i så det går bort.  Byxor ska vara smala jeans eller kostym-modell på byxor. Sådana där kalasbyxor som sitter löst och fladdrar runt benen har jag provat så många gånger och det är snyggt på andra men det funkar inte på mig. Det är bara att inse. Men nu är jag nöjd. Nu är det enda jag saknar ett par svarta mockapumps så är min garderob komplett.




Vågade slå till på några riktiga godbitar i olika nyanser av orange som jag hittade på rean. Väskan från Mulberry var ett riktigt spontanköp som jag gruvade mig lite för på kvällen men sedan har jag använt den varje dag och jag är supernöjd. Skorna och koftan fyndade jag på Butiken på Landets rea.





Nu är jag redo för att börja jobba i vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar