torsdag 2 januari 2020

Nyhet!

En nyhet och en höjdpunkt 2020 kan jag avslöja redan nu. Det är att jag fått ett nytt jobb och kommer byta företag och börja som inköpschef på SAAB (regional aircraft) när John byter av min föräldraledighet 1 mars. 

Det ska bli riktigt spännande, en stor utmaning men jag känner mig supertaggad. Jag kommer sakna Siemens och min avdelning och alla kollegor men det faktum att min pendlingstid reduceras från 2h/dag till 12 minuter så har det varit det absolut tyngsta och i stort sett enda argumentet till att söka mig till ett annat företag. Det var ett tungt och stort beslut att ta men nu känns det så rätt i magen. 

Jag har ju aldrig jobbat hos någon annan arbetsgivare än Siemens så det ska bli roligt att lära känna ett nytt företag, en ny organisation, nya medarbetare och kollegor och nya leverantörer. Kommer antagligen vara helt slut första tiden för att lära mig allt men jag vet redan nu att jag kommer tycka att det är roligt och då brukar det inte vara något problem. Att sen kunna lägga en eller två timmar till på jobb utan att det ens märks på familjekontot som är vana vid att jag är borta så långa dagar med all pendling så känns det som en extra trygghet. 

Önska mig lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar