tisdag 14 januari 2020

Snöstorm

Vår tappra lilla Saga som trotsade snöstormen och var med på skidskolan. Idag har hon åkt knapplift själv!

Vi andra hängde inne vid cafet och pussades istället, eller ja, Julle delade ut pussar.


Eftersom det var så mycket nysnö så gick det inte att rulla vagn så Julle fick hänga på ryggen på väg till backen. På hemvägen somnade hos som en sten.



Efter lunch tog jag en längdskidtur med Selma. Idag var spåren helt igensnöade men det gjorde inget, vi hade kul ändå även om det gick mycket långsammare än igår. Sånär som på att jag åkte vilse en stund för jag inte kände igen mig i all snö så var var det en fin tur. 

Väl hemma igen packade vi in barnen i bilen och åkte till badhuset, ingen var sugen på mer snö idag. Vi badade och lekte en timma och sedan åkte vi hem till stugan och åt våfflor och eldade brasa. 

Nu har jag precis varit ute på en kvällstur med Selma och kom just in. Vi träffade en springer spaniel som hette Jula på promenaden och som vi gjorde sällskap med. Matten berättade att Jula hade haft tre valpsyskon i sin kull så hette Ica, Ikea och så lille Clas Ohlsson. Det tyckte jag var hysteriskt kul och skrattade högt! 


Nu är jag vråltrött och ska gå och lägga mig medan övriga tittar på Handbollsmatch. Saga och Julle sover redan förstås. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar