onsdag 20 september 2017

Tröttmössa

Saga är helt slut av att gå på föris. Hon är ju van att sova förmiddag och eftermiddag och ibland även en extra nap om det behövts. Vi har inte orkat ändra några rubriker eftersom vi vet att allt ändå slås omkull nu vid föris-start. Men att sova 22-07 är för lite om man bara är ett bast och förväntas sova bara en gång på dagen. Så det första vi måste göra är att ändra läggningsrutin. Att somna framför tvn mellan oss kl 22 är inte hållbart. 

Idag såg jag hur trött hon var så jag bestämde mig för att stålsätta mig och förbereda mig på en lång och hemsk nattning. Kl 19.45 fick hon välling och låg på min arm i vår säng och myste. 20.00 lyfte jag över henne i sin säng och sa godnatt och stängde dörren och gick ut.

Därinne drog ju självklart hela repertoaren igång men jag hade bestämt att gå in efter fem min om hon inte slutat gråta. Men sen helt plötsligt blev det tyst och jag hörde bara lite hicka. Nu är det tvärtyst sedan en stund tillbaka. 

Var det liksom bara det? Kan ungen somna i egen säng nu bara sådär när vi tragglat med henne mellan oss i sängen i 13 månader? 

Och nu till den svåraste frågan. Vad ska jag göra nu när hon sover och John spelar squash?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar