måndag 18 september 2017

Höstblåsor

Vilket jävla påfund. Alla dessa barnsjukdomar som jag inte hade en aning om att de existerade. Det är tydligen höstblåsor vi har. Saga hade några prickar runt munnen och nån på handen förra veckan men inte tänkte vi på det. Nu är de dessutom helt borta på henne. I lördags fick jag en blåsa i handen men jag trodde jag bränt mig lite på spårlinan när jag och Selma gick viltspår. 

Men icke. Efter tips googlade jag höstblåsor och visst är det det vi har. Tydligen brukar de flesta haft det som små och blir då inte sjuka som vuxna. På min och Johns tid var nog inte höstblåsor uppfunnet för vi blev minsann sjuka båda två. Nu ikväll mår vi lite bättre febermässigt men har fortfarande sjukt ont i halsen och är risiga så vi blir hemma imorgon med. Typiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar