lördag 5 november 2016

Värmland

I torsdagskväll stack vi till stugan. Saga mådde fint hela kvällen men när precis när jag och John hade hoppat i den rykande badtunnan för ett nattbad innan läggdags brakade det loss. Saga skrek och skrek så det var bara att kliva upp ur plurret och försöka trösta en gallskrikande bebis och två uppgivna morföräldrar. Vi som haft turen att få en tyst unge blev så ställda att hon kunde låta så mycket. När inte ens tutten fick tyst på henne förstod vi att hon nog hade ont efter vaccinet och jag tog tempen. Hon hade ingen feber men skrek som om hon mådde pyton så då gav vi en alvedon ändå och bara en kvart senare somnade hon som en sten. På natten ammade jag två gånger och hon var väldigt varm men inte ledsen och somnade snabbt om. Igår var hon lite kinkigare än vanligt även om febern var borta och ville bara sitta i mitt eller Johns knä och ingen annan dög. 

Igår förmiddag så packade jag in mig och mamma och Saga i bilen och åkte en tur till mormor och morfars grav (Saga sover så bra i bilen så det var bara bra för henne att sova lite extra efter febern) och på kvällen åt vi oxfilé och kollade på idol och spelade sällskapsspel. 

Idag har jag och pappa gått en runda med Selma. Myran vägrar gå ut när det är kallt och blåser så hon fick vara inne. 

Vi stannar här till i eftermiddag och då kör vi hem och tar vägen förbi Örebro så farmor och farfars grav också får lite pynt och ett ljus. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar