torsdag 3 november 2016

Husmor

Jag vet inte riktigt vad det är med mig men sedan jag blev morsa har jag helt plötsligt blivit intresserad av mat. Jag som annars bara betraktar vardagsmat som onödigt ont och skulle kunna äta mackor och fil alla mål om dagen. Nu skriver jag menyer och inköpslistor för veckan och tar fram nya recept och lagar.

Igår slog jag alla rekord.
Vi hade kompisar på besök igårkväll och jag tänkte att jag skulle göra en äppelpaj som är min standardefterrätt. Lätt och god. Så jag gjorde pajen och när den var klar skulle jag bara slå ihop kokboken (ja, jag använder kokbok till smulpaj för jag kommer aldrig ihåg hur mycket jag ska ha i av allt.. ) och då kom av misstag en sida upp med en bild på en citronpaj. Och den såg så fin och god ut så i stundens inspiration bakade jag den med. Med pajdeg, egen citronkräm och maräng! Helt otroligt för att vara mig. Och jag var så inne i flowet att jag till och med kostade på mig att spritsa ut marängen istället för att bre ut den som det stod i receptet.

Nu glömde jag naturligtvis ta kort på detta underverk innan vi åt upp den men halva finns kvar så jag får bjussa på en bild på den (den var betydligt finare i sin helhet inser jag när jag ser det där slabbet!) 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar