torsdag 10 november 2016

Tummen upp för jobbet!

Hade just telefonmöte med min chef. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd och stolt över hur bra min arbetsplats bemöter mig både när jag var gravid och nu när jag är mammaledig. När jag var gravid och mådde pyton och fick 25% sjukskrivning de sista månaderna så var alla runt omkring mig väldigt förstående och positiva och både kollegor och chef hjälpte mig att anpassa mina arbetsuppgifter mot den nya arbetstiden. 

Nu när jag är mammaledig har jag fortsatt ha jättebra dialog med jobbet och har varit där på både lönesamtal och utvecklingssamtal. Jag och min chef har redan pratat om en ledarskapsutbildning jag ska få gå när jag kommer tillbaka i höst och jag är inbjuden till avdelningens julaktivitet nu i december. Varje månad har jag telefonavstämning med min chef för att få updates om företaget och projekten avdelningen driver. Jag känner mig inte alls bortglömd eller bortprioriterad som jag hört andra mammor säga. En mamma jag känner fick inte ens löneförhöjning från sin arbetsgivare för att hon var mammaledig - katastrof och diskriminering! 

Jag har redan nu flaggat för min chef att jag kanske behöver jobba lite mer flexibla arbetstider för att få jobb, pendling och barn att gå ihop och det verkar inte vara några problem. 

Go Siemens! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar