måndag 7 november 2016

Raggningsfraser

I helgen ska John till Uppsala och festa tillsammans med Phille som fyller år. Meningen var först att även jag och Saga skulle följa med och bo på hotell och vara med på middagen men så kände jag att det blev mycket tid i bil så vi stannar hemma. John får åka upp själv men han verkar inte särskilt ledsen. Att gå ut och festa är väl kanske inget vi gör sådär vrålofta nu för tiden. Igår konstaterade John lite på skoj att det var väldigt länge sedan han var ute och att det skulle bli spännande att se sitt "marknadsvärde" på krogen. Jag frågade vad han planerade att använda för öppningsfras till ett potentiellt ragg och föreslog " är du också gift och har barn". John hittade snabbt andra förslag som han ska prova på lördag.


Johns topplista på raggningsfraser;

1. Vilken strategi har du för ditt pensionsspar?
2. Vad heter din poolrobot?
3. Vad tycker du om Volvos nya uppfräschning av XC70?
4. Vilken bilbarnstol tycker du är bäst på marknaden?
5. Vilken wattstyrka föredrar du i utebelysning?


Jag kan inte påstå att jag blir speciellt orolig för Johns krogbesök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar