söndag 27 november 2016

Adventspyssel

Lalehkonserten i fredags var toppen. Svärisarna hade hand om Saga hemma hos oss under tiden och det hade gått utmärkt. 

Igår var vi hemma hos svärisarna och adventspysslade enligt tradition. Då går vi först ner i skogen på skattjakt och letar fina grejer att pynta med och sedan gör vi (eller mest jag och svärmor) kransar och ljusstakar. Jag är mycket nöjd med kransarna i år. Gjorde två stycken lika och hängde upp på vår dubbeldörr, blev jättefint. Min ljusstake blev mest mossa men jag gjorde även ett försök att tillverka snöflingor av piprensare som dekoration. 


Farfarn fick sköta Saga

Julpyntade dörrar
 

Julpyntat fönster med extra dekoration i form av två spanande hundar

Hemma fortsatte jag med pyssel och petade dit nejlikor i två apelsiner och hängde upp i fönstret. 

Nu är det så juligt så här hemma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar