fredag 8 april 2016

Tjuvtitt

Det här med att vara hemma och försöka bota igentäppta bihålor blir rätt dyrt i längden alltså. 

Vad gör man på dagarna när man inte har så mycket ork? Man nätshoppar grejer till barnrummet såklart. Det är jätteunderhållande och ett bra tidsfördriv från soffan. 

I början av veckan fick jag hem två stora kartonger från lekmer.se och de kommande dagarna har jag pysslat i den mån jag orkat. En kväll skruvade jag och John ihop byrån vi köpte på Ikea för flera veckor sedan men som blivit liggande. 
Jag har pysslat med gardin och lite kuddfodral och det blir så fint! 

En ram behövs till en affisch som jag beställde och så ska taklampan monteras och lite krokar, en vägglampa saknas (som jag spanat på på nätet men inte klickat hem än) och så har jag beställt en väggdekor som ska sitta på vänstra väggen men som vi inte satt upp än. Så en hel del är kvar men det tar sig! Mamma och pappa har kommit hit med min gamla babysäng så den står uppställd och även skötbordet är på plats. Men det visar jag längre fram..

Kanske inte är helt normalt att ha ett nästan färdigt barnrum 15 veckor innan bebins ankomst men jag kan inte hålla mig. Sängen har jag bäddat om två gånger redan för det är precis samma känsla som om jag har ett helt dockskåp där inne men ingen docka att leka med. Snart bäddar jag ner Selma i brist på annat...

Svårt att fånga färgerna men mintgrönt, grått och rosa är huvudtemat kompletterat med lite mer pastell färger.


 

1 kommentar:

  1. Wow! Grattis till det kommande underverket! Gud så spännande och mysigt :)
    O va fint du redan inrett, du får kika in hos oss så kan du pynta väggarna oxå ;) www.thefashionroom.se

    Kram och ha en fin dag!!

    SvaraRadera