fredag 15 april 2016

Satusupdate

Ja alltså det här med min hälsa. Det går väl inte framåt med stormsteg precis utan jag kan fortfarande inte andas genom näsan vilket ger stopp i bihålorna och huvudvärk. Det börjar onekligen bli lite långrandigt...

I onsdags fick jag i alla fall träffa den där läkaren på Kvinnohälsan i Linköping. Hon gav mig ett recept på några tabletter som skulle verka avsvällande på slemhinnorna så de började jag med samma dag (men har inte set någon effekt alls ännu). I övrigt hävdade hon att jag skulle jobba precis som vanligt och fick jag huvudvärk skulle jag äta alvedon, även om det skulle krävas 8 st om dagen som är maxdos. Jag kanske kan tycka att knarka åtta alvedon om dagen inte är en hållbar lösning men säger hon det så är det väl så, jag måste ju prova. Jag varken kan ju eller vill ju inte ligga hemma som ett förslappat vrak i 3 månader heller.

Så igår var jag på jobbet på förmiddagen. Det var jätteroligt att vara tillbaka och jag blev på så bra humör att jag nästan glömde bort att jag hade ont i huvudet. Körde på fem timmar men sedan vrålade kroppen att det fick vara nog och jag åkte hem och sov två timmar så jag är väl inte riktigt tillbaka på banan kan jag inte påstå. Nu håller jag tummarna att den nya medicinen kickar in så jag är fit for fight på måndag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar