måndag 12 augusti 2013

Spara pengar!

Har haft en effektiv måndagförmiddag. Förutom träningen så hade jag bankmöte på Swedbank. Det går liksom inte att vara förlovad med en kille som jobbar på Swedbank och så sitter jag och har Handelsbanken. Eller visst hade det gått men det hade bara varit dumt. När det finns så mycket hjälp och kunskap att få på nära håll.

Så idag fick jag träffa en av Linköpingskontorets bästa rådgivare för att få hjälp med att byta bank och diskutera hur jag ska göra mina nya placeringar. Jag har sålt av de aktier jag hade sen tidigare och tänkte nu börja om från början. På så vis kan jag skaffa mig bättre koll och slippa alla konstiga värdepapper som jag har ägnat timmar att leta efter i pärmar för att slippa schablonskatten.

Mycket givande möte och jag lärde mig massor och är nöjd med det jag bestämde mig för. Nu har jag lagt upp en plan för hur jag ska spara och i vilka former. Jag känner mig så... vuxen. Jag har liksom startat ett eget pensionssparande. Och då har jag inte ens börjat jobba än...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar