onsdag 14 augusti 2013

Smått och gott

För att får fart på vårt nya nyttiga liv har jag och John sett till att gå en lång powerwalk både idag och igår. Myran har nog fått en smärre chock av all träning för hon har legat som en slagen sen vi kom hem från dagens promenad. Jag somnade med en timma kan jag tillägga.

I övrigt har det varit två lugna dagar. Har småpillat lite med allt möjligt. Skulle hjälpa mamma med hennes dator och lägga in några nya ljudböcker i itunes och på hennes iPhone. Tyvärr har jag försett henne med världshistoriens sämsta dator. Min gamla Toshiba var kass redan för tre år sedan när hon fick ärva den. Och jag kan ju inte påstå att den bivit bättre med åren trots att jag omformaterat den. Idag gjorde den totalt uppror och raderade hela iTunes biblioteket utan förvarning. Dessutom låter fläkten som en mindre jetmotor och blir nog ungefär lika varm. Trodde att den skulle börja brinna flera gånger idag. Så nu får jag se till att fixa en ny dator till mamma. Sådär kan hon ju inte ha det. Som vanligt får hon ärva min skit men den här gången är det för en gångs skull ingen skit, nu får hon faktiskt en fullt fungerade, snabb och smidig Macbook Pro. Själv tänkte jag köpa mig en Macbook Air. En win win situation så att säga. Nu inväntar jag bara mitt nya amex-kort som jag ska få efter bytet till Swedbank. Man får ett extra års garanti på hemelektronik om man handlar med det kortet och det kan det ju vara värt att vänta på.

Nu när jag är inne i spara-tagen så kan jag också meddela att jag tagit tag i saken och bytt elavtal. Var ju inte ett dugg svårt via elskling.se. Nu har jag precis sänkt vår elräkning med 600 kr per år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar