tisdag 6 augusti 2013

Framsteg

Idag träffade jag bollen! 


Som om detta inte var nog så flög bollen dessutom rakt i en fin båge och landade drygt 50 meter framför mig på rangen. Firade detta historiska ögonblick med att införskaffa min första golfgrej. En handske för 139 kr. Det måste man ha. Den var lite rosa också och matchade min keps sa hon i shopen. Trevligt. Sedan invigde vi min nya handske på korthålsbanan.

Jag har lärt mig massa nya termer idag. Till exempel;

7:a = den dåliga klubban som jag aldrig träffar med 
9:a = den bra klubban som jag kan träffa bollen med
Bunker = grusgropen
Grunda = när man råkar nudda klubban i marken på ett hinder, detta får man absolut inte göra i grusgropen, inte ens pyttelite
Ruff = långt jobbigt gräs
Green = kort kort kort gräs som nästan inte syns
Out of bounds = när bollen hamnar på grannens åker
Mulligan = när man får slå om slaget utan att räkna det, jag gjorde väldigt många mulligan idag, ungefär vartannat slag

Golfproffs nästa? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar