torsdag 15 december 2011

JULLOV

2:a dagen på jullovet.

Igår hade jag ganska ont i huvudet när jag vaknade. Onekligen. Men det var det värt. Jag, Stenen, Anton, Linus, Karin och Madde (via Skype) hade en mycket trevlig kväll med vin, en och annan drink och massa snack.

Efter en powerwalk vid 12-tiden hade jag återhämtat mig och blivit som folk igen och stack ner på stan med Stenen och käkade lunch och gick och kollade på julklappar. Fastnade inne på musikbörsen (eller 4 sound som det heter nu för tiden) för att spana på en julklapp som jag önskar mig. Jag sa åt Stenen att det var okej om hon ville dra hem och det gjorde hon vilket kanske var tur eftersom jag råkade bli kvar där i drygt en timma för att pilla, ställa frågor och provspela.

På kvällen stack jag till Finspång och dundrade in hos mamma och pappa med alla julklappar och grejer. Hade även anmält mig som frivillig hundvakt till Reggie och Ginza idag så vid 07.45 imorse stod jag och mamma redo här hemma för att ta emot våra gäster. Gick en lång och svettig promenad (jag fick hålla i vilddjuret vilket åstadkom den mesta av svetten) och nu har vi kommit till ro inne. Taxen ligger på rygg med alla fyra benen rakt upp. Myran och Ginza varvar med att gosa och skoj-slåss. Just nu ligger de utslagna på golvet och sover...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar