söndag 25 december 2011

Julafton 2011

En lång härlig dag som vanligt med först julklappsöppning hemma och sedan till min faster för julbord nr 1 och sedan till min morfar på ålderdomshemmet och sist till mormor för julbord nr 2. Jag är fortfarande mätt.. 

Julklapps-skörden i år blev den bästa på länge. Jag fick en jacka jag spanat på länge och ett digitalpiano som jag redan älskar. Det ska få en hedersplats i min och min Karls lägenhet. Måste införskaffa ett par ordentliga hörlurar så kan ingen stoppa mig sedan, inte ens arga grannar. Min Karl fick en dunjacka som han verkar ytterst nöjd med. Tillsammans fick vi en notbok och 3000-bitar pussel. 



Myran är skapligt trött idag efter gårdagens bravader. Först var vi hos min faster som har en riktig mördarkatt. Myran fattade inte att han var farlig och började omedelbart mucka gräl. Katten tittade på Myran som om hon vore den bästa julklapp han fått någonsin, en gigantisk råtta. När min kusin berättade att katten haft ihjäl och släpat hem en hare förra veckan (en hare = större än Myran) fick Myran vara i koppel tills mördarkatten gått ut. Sedan var vi hos min mormor som också har en katt och min kusin hade dessutom med sig sin bordercollie så där var det fullt ös också, även om bordern var en av de snällaste hundar jag mött på länge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar