onsdag 23 januari 2019

Onsdag

Idag har jag jobbat min halvdag hemmifrån. Tog en liten sovmorgon till halv nio efter att ha varit uppe och sett till att Saga och John kom iväg kl 07 och sedan körde jag järnet i fyra effektiva timmar och fick massor gjort innan jag tog en liten långsam promenad i solen med Selma. Tur att vi bor på landet för det är ingen vacker syn när jag kommer vaggandes i pappas gamla lila dunjacka och ett par av mammas gamla oknäppta termobyxor uppknutna med hjälp av ett hundkoppel för inga skärp går runt magen längre. Inte värt att lägga några pengar på gravidkläder såhär sent så då får man ta vad man har eller kan låna ihop! 

Passade även på att borsta Selma utomhus och halva hunden lossnade och fastnade i borsten. Märks att det börjar bli lite vår, eller åtminstone dags att byta från vinterpälsen.. 

Hämtade Saga vid halv fyra och då gick vi direkt till biblioteket, första gången för Saga. Hon lekte en halvtimma och vi läste en bok men hon ville inte låna hem någon. Jag hämtade mina reserverade böcker och så åkte vi hem och nu har vi ätit och badat och myst i soffan och John har just nattat henne. Jag ligger kvar i soffan och hävdar att jag tar nattningen av bebisen i magen, vilket jag inte alls gör för hon är klarvaken och kör torktumlaren för fullt så hela magen rör sig! 

Idag är det prick en månad till beräknad förlossning. Om 1.5 vecka betraktas hon som klar för leverans (v.38)så får vi se när hon behagar titta ut. Jag står dock fast vid att jag tror hon blir ett mars-barn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar