tisdag 8 januari 2019

Hon har vänt sig!

Det blir inte så mycket gravidippdateringar denna graviditet. Jag hinner liksom inte vara gravid riktigt när jag redan har en liten unge och hålla reda på. Förra gången när någon frågade vilken vecka jag var i kunde jag svara typ 29+3. Om någon frågar idag svarar jag att jag är beräknad i slutet av februari och om någon ändå ger en följdfråga på vilken vecka jag är i så får jag ge ett tre-veckors intervall för att jag absolut inte har någon koll. Nu har jag kollat i min gravid-app och jag är tydligen i vecka 34. 

Det innebär att bebisen borde ha vänt på sig med huvudet neråt. Om inte får man göra vändningsförsök runt vecka 35. Detta är jag INTE så sugen på. Har den senaste veckan nojjat kring detta då jag misstänkt att lilla J inte behagat vända sig tillrätta ännu. Idag på vattengympan bad jag därför Åsa kolla och som tur var så hade hon vänt sig sedan sist vi kollade för ett par veckor sedan och låg nu med huvudet neråt. Det jag trodde var sparkar på min kissblåsa är alltså inte från benen utan från en axel eller en arm och buffarna i revbenen som får maten att åka upp i munnen på mig är alltså från rumpan och fötter. 



Magen växer på. Känns som att det smällt till ordentligt de senaste veckorna och jag har blivit riktigt stor. 

20 kg har vi gått upp den här graviditeten hittills. Jag har gått upp prick 16 kg (spräcker 70 kg strecket vilken dag som helst) och John har gått upp 4 kg. Jag är sjysst och sammanställer ingen vecka för vecka bild på honom men det är väl fint att han sympatiserar med min viktuppgång under graviditeten. Förra gången gick jag ner 4 kg på de timmar jag var i förlossningsrummet, är tveksam om hans 4kg försvinner lilla lätt dock.. 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar