onsdag 9 januari 2019

Cravings

Av erfarenhet varierar gravid-cravings under graviditeten, så även denna gång. Jag har hittills avverkat:

- Morötter. Synd att den inte fick vara kvar för det är ju nyttigt! 

- Kexchoklad. Morötterna övergick i kylskåpskall kexchoklad (också knaprigt men desvärre inte lika nyttigt) tyvärr blev även John indragen i detta och åt upp den andra halvan av kexchokladen varje kväll detta craving pågick vilket var rätt länge. 

- Skogaholmslimpa med smör och skinka. Lagom till jul blev det väldigt, väldigt många mackor. Denna kvarstår men pålägget har nu bytts ut mot kaviar, det blir ett par kaviar-mackor varje kväll innan läggdags för säkerhets skull så lilla J inte ska svälta under natten. 

- Banan med choklad. Detta är så skumt för jag har aldrig gillat varm banan med mjölkchoklad i hela mitt liv och har därför inte ätit det sedan jag gick i scouterna en gång när jag var typ 10. Men under julledigheten kunde jag under två veckor sitta och käka banan med choklad som jag kört i micron i en minut. 

- Loka citron på små 33cl petflaskor. Denna har hängt i hela graviditeten och jag har nog druckit Loka för minst tusen spänn vid det här laget. Det är så gott! Det går inte att sodastreama vanligt vatten eller byta till Ramlösa utan Loka citron ska det vara. Jag har lärt upp Saga att kolla i kylen så att det finns kalla flaskor i dörren, annars går hon in i förrådet och hämtar nya som hon ställer dit. Superprakiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar