söndag 13 januari 2019

Kompishäng

Det här har varit en riktigt mysig helg. I fredagskväll gick vi på restaurang med mamma och pappa. Gott, trevligt och Saga skötte sig utmärkt hela tiden.

I lördags har vi kompisar på besök med deras barn Ester och Erik och barnen hade så kul! Vi föräldrar med för den delen. Jättetrevligt! Man får liksom umgås på ett annat sätt nu för tiden än de vin-middagar vi hade förr. Nu ses vi vid 15, leker och röjer och käkar middag kl 17.30 och så åker alla hem vid sju. Perfekt upplägg som funkar för alla, både stora och små. 

I dag var ju bortbjudna till andra vänner med precis samma upplägg. Saga fick leka med Agnes och röjde och hade jättekul och så åt vi middag innan vi åkte hem så vi har hemma och kunde stoppa henne rakt i sängen kl 19. 

Nu ligger vi i soffan och laddar upp för en ny arbetsvecka. 20 arbetsdagar kvar (på halvtid) för mig innan jag går hem. Som den här ungen trycker på så känns det rätt skönt att få vara hemma de sista veckorna. Förra graviditeten kände jag ju absolut ingenting innan vattnet gick typ men denna gången så kommer det rejäla sammandragningar redan nu och det trycker på rätt mycket ibland sådär så jag måste stanna upp och koncentrera mig. Tror inte att lilla J kommer göra en tidigare entré än beräknat datum för det men kanske lite snabbare när hon väl tänker komma ut! 

John blir dock lite stirrig när jag stånkar och flåsar och idag tvingade han mig att packa BB-väskan för säkerhets skull.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar