tisdag 15 januari 2019

Dagens gravidstatus

Var nyss hos barnmorskan. Allt väl med lilla J.
Hjärtat pickar på, magen växer och huvudet ligger kvar neråt och börjar sakta sjunka neråt. 

Vi sammanfattade graviditeten inför förlossningen men jag hade nästan inget att säga. Blev typ tre meningar i stil med:
- Graviditeten har varit bra sånär som på foglossningen men det har jag ju fått hjälp och sjukskrivning för och då funkar det ok.
- Förlossningen ser jag fram emot, det ska bli roligt att få uppleva det igen även om det säkert inte kommer vara likt förra gången. 
- Amma tänker jag göra. Matproduktionen är redan igång i liten skala. 

Vi pratade också lite om att det kommer gå fortare denna gång och att jag inte ska gå och drälla hemma med täta värkar för länge utan höra av mig och åka in när det trycker på, bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite. Känns dock inte som en risk för vår del. John är livrädd sedan våra kompisar födde i bilen på väg till förlossningen så han kommer köra in mig i raketfart på första värken. 

Jahopp. Det var det besöket, nu är det två veckor till nästa gång. Då hoppas jag att magen har sjunkit lite mer så magsäck och lungor får lite mer plats, det vore trevligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar