måndag 3 december 2018

Statusuppdatering

Veckorna rullar på. Förra veckan var jag hemma hela veckan och kurerade mig. Även denna vecka blir jag hemma måndag-tisdag och tänker dra igång igen på onsdag med jobb men då hemmifrån för jag har ett läkarbesök mitt på dagen så det är ingen idé att köra till Finspång. Bättre då att stanna hemma och börja rodda i mailskörden som blir på två veckor. Jag har smygjobbat en del med det mest akuta men det är klart att det blir en back-log att vara borta så länge. Dock funkar min grupp på jobbet fantastiskt bra och allt flyter på fint trots att de varit utan chef flera veckor. Blir lite stolt och ser det som ett kvitto på att jag gjort ett bra jobb när de klarar sig bra utan mig!

Vad som också blivit bättre av detta långa sängliggande är smärtan av foglossningen. Hade en tid hos en sjukgymnast på Kvinnohälsan idag som jag förhandlade mig till för några veckor sedan när det var som värst. Hon klämde och kände igenom mig och på vissa ställen vrålade jag rakt ut när hon tryckte eller böjde så nog är foglossningen kvar men utan belastning blir den såklart bättre men det är ju inte hållbart att ligga still i 11 veckor till. Fick övningar att göra för att stärka upp magmusklerna som tydligen kopplat ur helt och därmed inte stabiliserar bäckenet. En övning var att ligga platt på rygg och lyfta benet med tårna mot taket. Vänstra benet gick inte alls?! Det lyfte inte ens från britsen! Så sjukt. Men så när hon hjälpte mig använda magmusklerna rätt så gick det men de har tydligen glidit isär när magen vuxit och då ”tappat signalen” och lagt av om jag inte koncentrerar mig på att koppla på dem. Knäppt! 

I helgen har vi tagit det lugnt. Var hos Stenen och Anton i fredags och åt mat. Saga var bekymrad över att de kanske inte hade popcorn som hon alltid får på fredagsmyset men det hade de förstås. 

I lördags julpyntade vi. Här river vi fram allt på första advent, stakar, tomtar, gran, hela rubbet och så vräker vi ner det första veckan i januari för vi är så trötta på det. Saga tyckte det var roligt att klä granen. Alla små kulor hänger dock på de nedersta grenarna så det ser lite kul ut. Sedan har hon gått varje dag och flyttat om kulorna fast hon vet att hon inte får peta mer. 




I söndags åkte vi och inspekterade svärisarnas husbygge vid Vättern och sedan fick vi söndagsmiddag hos dem. Blev dock inte så sent då den lille marodören var supertrött och behövde sova inför förskolan idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar