fredag 28 december 2018

Mellandagar

Vi har haft mysiga och produktiva mellandagar.

På juldagen tapetserade vi lilla J’s rum (mamma och pappa vaktade Saga så vi fick några effektiva timmar). Det blev så fint. Nu ska vi bara inreda lite mer. Vi har ju det mesta men någon tavla på väggen, en matta och en lampa tänkte jag försöka få till. 


På annandagen jagade John hela dagen. Jag och Saga hade en mysig dag och gick på mellandagsrean och fyndade ett fint set med skaljacka, byxa och fleece på Polarn och Pyret. När jag stod i kön till kassan frågade jag Saga om hon tyckte att det var fint och hon svarar högt och tydligt ”NÄ, jag vill inte ha det” så alla i kön börjar skratta.  Förhoppningsvis har hon glömt det i höst när det är tänkt att användas (köper en säsong fram hela tiden för att passa på när det är rea). 
Efter shoppingen så fikade vi. 



Igår tvättade jag alla Sagas gamla kläder i de minsta storlekarna och packade ner i byrån i J’s rum. Jag och Saga var ute och lekte lite med grannarna också. Jag och John hade även lite röj hemma och gjorde sånt där man aldrig gör annars, typ storstädar kylskåpet innan vi åkte iväg på släktkalas hos Johns farmor. Vi var där några timmar innan vi fortsatte till Värmland och stugan där vi är nu. 

Idag har vi myst, spelat spel, pusslat, lekt lite ute och jag shoppade lite mer kläder till Saga på mellandagsrean på förmiddagen. Imorgon hoppas vi på lika fint väder så vi kan ta en tur in till stan och mata ankorna med bröd. Änderna vi brukar ha här har flyttat in dit och såklart måste de få lite käk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar