måndag 17 december 2018

Hur gör folk?

Alltså helt ärligt, hur gör andra föräldrar?

Jag och John har inte sovit tillsammans på ett halvår. Det går inte. En av oss sover i stora sängen dit Saga kommer insläntrandes någongång mellan kl 02-06. Eftersom hon snurrar lika mycket i sömnen som en jetmotor så är det helt omöjligt att sova två vuxna med henne i mitten och därför har det helt enkelt blivit så att den andra går och lägger sig i gästrummet. Och för att slippa vakna till och gå i trappan mitt i natten så har den som sover i gästrummet gått och lagt sig där redan vid läggdags. 

Så vid 20 säger vi godnatt, jag kollar på ett serieavsnitt  som jag vill se, John kollar på något för sig och sedan somnar vi i separata sovrum. Sjukt o-charmigt. När lilla J sedan tittar ut så kommer det ju permanent bli John som får sova i gästrummet eftersom jag kommer behöva amma mitt i natten. 

Näe. Vi får se till att köpa en till 90-säng och ställa bredvid vår stora säng så vi får plats allihopa. Jag älskar att samsova och gillar inte alls att sova själv egentligen men att få en fot eller arm eller knä eller skalle i revbenen är ingen höjdare, men att då kunna rulla över i nästa säng skulle vara skitbra. Tänk sen när lilla J blir lika stor som Saga och vi ska vara 4 pers och en 20kg hund i sängen. Då MÅSTE vi uppgradera oss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar