tisdag 23 maj 2017

VAB

Inte nog med att Saga åkt på öroninflammation. John har också fått nåt skit som gett honom 40c feber igår och idag. Han är ett vrak och jag kan inte rå för att jag tycker det är svårt att avgöra hur sjuk han faktiskt när han är så superduperextremtjättedålig. Enligt mig åker man till akuten i ett sådant tillstånd. Men det kanske bara är sådana de blir, killar när de blir sjuka. I lördags var jag själv lite hängig och hade ont i bihålorna men då fick jag bara ett "skärp till dig" innan han åkte och golfade hela dagen. Karma is a bitch!

Nu är han i alla fall helt oförmögen att göra någonting så jag fick köra hela sjukhusbesöket med Saga igår och idag även ta en dag VAB eftersom han inte mäktar med hennes öroninflammation också. 

När han ringde vårdcentralen i morse fick han ingen tid utan istället rekommendationen att ta två Ipren och "du andas ju bra hör jag ju så det är faktiskt inte så synd om dig". Behöver jag förklara hur mycket jag garvade åt denna syrliga kommentar?! Sjukt iskallt. 

Nu har jag jobbat några timmar och han har sovit medans Saga har lekt på golvet.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar