lördag 6 maj 2017

Första veckan!

Vilken vecka! 

Vad jag har saknat att jobba! Första veckan på nya jobbet gav inget utrymme för mjukstart utan rakt in i hetluften med möten hela dagarna och bollar att springa på - så kul! Precis som jag vill ha det. Högt tempo och effektivt. 

Jag blev väl mottagen av alla och redan andra dagen körde vi strategidag med avdelningen och bowlade och käkade efteråt. Perfekt uppstart att få lära känna alla lite mer. Och så gjorde jag två strike på bowlingen också. Det har aldrig hänt! 

Överlämningen mellan mig och John har funkar felfritt och Saga och John har haft en skitkul första vecka. De har lekt och varit på golfbanan och träffat folk. Saga inledde Johns pappaledighet med en hel natts sömn vilket aldrig har inträffat tidigare. Då blev jag nästan lite bitter i en sekund, här har jag slitit med ungen med fem uppvak per natt och sen när John ska ta över sover hon som en sten.

John såg redan första dagen till att Saga fick ett golfset för barn. Hon älskar det och vägrar släppa bollarna. Han är smart som präglar henne i tid... jag borde kanske köpa en ponny?



Igår hade vi fredagsmys i trädgården och idag har vi gått långpromenad. Saga och Myran åkte vagn (Myran har ont i sina höfter och pallar inte vårt tempo) och Selma kutade som en dåre och passade på att svalka sig i ån på hemvägen..



 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar